In de dynamische wereld van control rooms is het waarborgen van continuïteit geen luxe, maar een absolute noodzaak. 100% continuïteit betekent dat operaties altijd doorlopen, ongeacht de omstandigheden. Dit is waar INTER’s belofte van 100% continuïteit over gaat: ervoor zorgen dat kritieke processen altijd actief blijven, zonder enige verstoring. Deze belofte maken wij waar door het inzetten van Life Cycle Management, preventief onderhoud, remote toegang, realtime monitoring, eerstelijns support en beheerderstrainingen. In dit artikel nemen we je mee in hoe realtime monitoring bijdraagt aan 100% continuïteit in de control room.
Het primaire proces vormt de kern van een organisatie. Een kleine storing kan al grote operationele en financiële gevolgen hebben. Het is daarom het van essentieel belang dat dit proces altijd ononderbroken blijft draaien. INTER gaat verder dan enkel het bieden van technologische oplossingen; wij zijn dé partner in het garanderen van constante betrouwbaarheid.
Storingen willen wij voor zijn. Voorkomen is immers beter dan genezen. Daarom introduceren we realtime monitoring. Deze innovatieve service stelt ons in staat om systemen op afstand te monitoren. Bij realtime monitoring worden systemen, processen en activiteiten in de control room continu geobserveerd en geanalyseerd. Dit maakt het mogelijk om direct veranderingen of afwijkingen in het proces te signaleren. Door gebruik te maken van de gegevensverzameling uit realtime monitoring worden potentiële problemen vroegtijdig geïdentificeerd en opgelost. Er zijn tientallen onderdelen die gemonitord kunnen worden in de control room.
Eén van deze onderdelen is bijvoorbeeld de temperatuur van apparatuur. Zodra er een indicatie is dat apparatuur oververhit dreigt te raken, ontvangen we onmiddellijk een melding in ons systeem. Hierdoor kunnen we snel en efficiënt ingrijpen, nog voordat er daadwerkelijk problemen ontstaan. Een ander voorbeeld is het uitlezen van de status van servers. Overbelasting van een server kan leiden tot kritieke situaties in de control room, zoals het uitvallen van muisbediening of de telefonie. Door nauwgezet de datavolumes te monitoren, zijn we in staat om te anticiperen op potentiële overbelasting. Realtime monitoring speelt een sleutelrol in het ondersteunen van proactief beheer en onderhoud van essentiële systemen.
“Proactieve dienstverlening is één van de grootste verschuivingen waar wij momenteel mee bezig zijn. Alleen dan kunnen wij onze klanten 100% continuïteit garanderen van hun primaire proces. Reactieve services, waarbij wij bezig waren met brandjes blussen, hebben wij achter ons gelaten. Mogelijke brandhaarden willen wij vooraf voorkomen. Het voorkomen van ‘brandjes’ bespaart onze eindklanten tijd, ergernis en geld.” – Geert Jansen, Sales Manager Services
In een tijdperk waarin je meer verwacht dan ooit tevoren, gaan wij verder dan traditionele service. We begrijpen dat het voorkomen van problemen net zo belangrijk is als het oplossen ervan. Onze proactieve serviceverlening is daarom gericht op preventie en ontzorging. Bij INTER nemen we graag de zorg uit handen. We zijn niet alleen leverancier; we zijn hét verlengstuk van jouw serviceorganisatie.
Ben je benieuwd hoe INTER jouw organisatie kan ondersteunen met betrouwbare en efficiënte control room oplossingen?